Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Difuze Bitcoinu v České republice: Vztah atributů inovace a procesu rozhodování
Havrland, Ladislav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Hájek, Martin (oponent)
Bitcoin je téma, které zasahuje téměř celou dospělou populaci České republiky, která má připojení k internetu. Podpořeně zná Bitcoin téměř každý Čech online a spontánně si ho vybaví dvě třetiny. Vlastnictví Bitcoinu deklarovalo 17 % dotázaných. Ostatní kryptoměny v českém prostředí výrazaně zaostávají, co se klíčových ukazatelů týká. Vztah atributů Bitcoinu a procesu rozhodování je statisticky významný. Oproti původní úvaze, že atributy Bitcoinu budou nezávislou proměnnou, odhalila korelační analýza, že nezávislou proměnnou jsou aspekty procesu rozhodování. Nutno dodat, že tento výsledek je potřeba brát v kontextu data měření. Z měřených dat vyplývá, že ve postojové a potvrzovací fázi procesu rozhodování je vztah s atributy Bitcoinu pozitivního charakteru. V těchto fázích vnímají lidé atributy Bitocinu jako jendoduché a spatřují v něm výhody, které by mohly využít. Ve fázích povědomí, rozhodnutí a uplatnění je asociace s atributy Bitcoinu spíše negativního charakteru. V těhcto fázích je pro lidi Bitcoin složitý na uchopení nebo v něm nevidí výhodu, kteoru by mohli využít. Fáze povědomí, rozhodnutí a uplatnění jsou tedy klíčové pro další difuzi Bitcoinu.
Difuze inovací v organizaci
Liebová, Veronika ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Sieber, Martina (oponent)
Tato práce se zabývá faktory, které mají vliv na difuzi (šíření) inovací v organizaci. Teoretická část popisuje základní oblasti z teorie difuze inovací se zaměřením na difuzi inovací v organizaci. Pro lepší pochopení podstaty organizace a jejích charakteristik, využívá teoretická část i informací z organizační teorie. Obsahem praktické části práce je systematická přehledová studie zaměřená na identifikaci a popis organizačních faktorů, které mají vliv na adopci inovací v organizaci. Analýza výsledků odborných článků identifikovala šest faktorů - pět organizačních faktorů a vliv externího prostředí. Mezi pět organizačních faktorů patří: organizační komunikace, připravenost organizačního systému, kultura organizace, jedinci v organizačním systému a organizační struktura. Systematický přehled blíže popisuje vlivy všech šesti identifikovaných faktorů. Na základě výsledků přehledu závěr práce identifikuje tři možné směry, kterými by se mohl ubírat budoucí výzkum šíření inovací v organizaci. Klíčová slova: difuze inovací, organizace, inovace, charakteristiky organizace, organizační faktory
Koncept místa v kontextu transatlantických transformací: socio-kulturní aspekty proměn vybraných metropolí v průběhu 20. století
Mozr, Tomáš ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Daněk, Petr (oponent) ; Gibas, Petr (oponent)
Práce se zabývá konceptem místa a jeho proměn v kontextu transatlantických transformací, které doposud ve stanoveném měřítku stály stranou zájmu odborné veřejnosti. Reprezentantem místa je v dané disertační práci příklad tzv. amerického baru (american bar), kdy tato instituce v první polovině 20. století, obzvláště poté v době mezi dvěma světovými válkami, symbolizovala nově etablovaný kulturní prvek. Fenomén postupně pronikal do celé společnosti a lze na něj nahlížet jako na cestující koncept místa setkání. Hlavním pilířem projektu je zohlednění sociokulturních, ekonomických, demografických či politických hledisek barového prostředí jako osobitého projevu transatlantické komunikace. Stěžejní otázkou konceptu místa tudíž je, zda se na evropském kontinentu jednalo v meziválečném období o vlnu amerikanizace, která se v jednotlivých lokalitách projevovala naprosto unikátním způsobem, a zda tato vlna odrážela rostoucí životní úroveň obyvatel, zatímco se ve Spojených státech (místě původu) formovala tato kultura opět poněkud odlišně (komplikovaná situace v podobě "suché" Ameriky a "žíznivé" Evropy). Zároveň se nabízí otázka, zda šlo pouze o mimořádný projev transatlantických vztahů a vzájemné ovlivňování. Tím by byl prokázán předpoklad o modifikaci původního konceptu v evropském prostředí. Práce je...
Difuze inovací v organizaci
Liebová, Veronika ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Sieber, Martina (oponent)
Tato práce se zabývá faktory, které mají vliv na difuzi (šíření) inovací v organizaci. Teoretická část popisuje základní oblasti z teorie difuze inovací se zaměřením na difuzi inovací v organizaci. Pro lepší pochopení podstaty organizace a jejích charakteristik, využívá teoretická část i informací z organizační teorie. Obsahem praktické části práce je systematická přehledová studie zaměřená na identifikaci a popis organizačních faktorů, které mají vliv na adopci inovací v organizaci. Analýza výsledků odborných článků identifikovala šest faktorů - pět organizačních faktorů a vliv externího prostředí. Mezi pět organizačních faktorů patří: organizační komunikace, připravenost organizačního systému, kultura organizace, jedinci v organizačním systému a organizační struktura. Systematický přehled blíže popisuje vlivy všech šesti identifikovaných faktorů. Na základě výsledků přehledu závěr práce identifikuje tři možné směry, kterými by se mohl ubírat budoucí výzkum šíření inovací v organizaci. Klíčová slova: difuze inovací, organizace, inovace, charakteristiky organizace, organizační faktory
Identifikace inovačních lídrů mezi uživateli moderních technologií
Filová, Jana ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent) ; Tomek, Gustav (oponent)
Metody používané v současnosti v marketingovém výzkumu inovací se zaměřují na pozdější fáze inovačního procesu a jsou zpravidla metodologicky složité, což omezuje možnosti jejich praktického využití. Předložená disertační práce se zaměřuje na vytvoření jednoduché škály sebeurčení použitelné v prvotních i pozdějších fázích inovačního procesu. Tato škála je vysoce modulární a vhodná pro široké spektrum výzkumů. Hlavní baterie otázek byla inspirována Rogersovou kategorizací přijímatelů inovací. Otázky určují (1) obecné charakteristiky přijímatelů inovací a (2) jejich vztah ke konkrétní inovaci. Škála byla testována v průběhu robustního longitudinálního výzkumného šetření, tematicky zaměřeného na uživatele moderních technologií. Od dubna 2013 do ledna 2015 se výzkumu zúčastnilo celkem 4 000 uživatelů internetu v České republice. Výsledkem je nová škála sebeurčení vhodná pro měření inovativnosti spotřebitelů, kterou lze aplikovat pro prototypování, strategické rozhodování a efektivní komunikaci inovací spotřebitelům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.